Site Overlay

ABOUT

BIO // ARTIST STATEMENT

2013-ban végeztem a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem fotográfia mesterszakán – és szintén ebben az évben diplomáztam design- és művészetmenedzsment szakon. A kezdetekben a fotográfia technikai lehetősségeivel kísérleteztem, majd fejlődésem részévé vált az önvizsgálódás. Ennek hatására saját képességeimet, lehetőségeimet vizsgáltam és különböző szerepekbe helyeztem önmagamat. Az egyetemi évek alatt nagy hatással voltak rám a land art műfajt képviselő művészek munkái és ennek hatására a városi környezet témája, vizuális és elméleti kutatásaim során is nagy szerepet játszott (Kirakat c. sorozat 2015; Erózió c. sorozat 2013/2014; Emberi méltóság c. sorozat 2011/2012; Térből művészet c. diplomamunka 2013). Ezek a munkák ember és tér, valamint idő és tér viszonyrendszeréről szólnak az urbánus terek és az ott magukra hagyott tárgyak problematikáján keresztül. Itt kombináltam először a fotográfiai megjelenítést a land art műfaji sajátosságával: a helyszínen való aktív beavatkozással.

Ezt a módszert alkalmaztam később egy olyan téma felvetésénel, amely az általunk termelt szemétre koncentrál. A természetben direkt és szimbolikus módon megjelenített műanyag kiemeli az ezzel kapcsolatos – napjainkban még aktuálisabbá vált – szeméttermelés problematikáját. A Wasteland című sorozat egy folyamatban lévő munka, amelyhez talált helyszínek, megrendezett képek és installációs tervek tartoznak. Az egyik ilyen installáció részeként vákuumcsomagolt gyökeres virágokat és növényeket készítettem, amelyek reflektálnak arra a fojtogató hatásra, amelyet az általunk termelt, nem újrahasznosítható műanyagszemét felhalmozása okoz. Az installáció 2020 márciusában a Budapest Photo Fesztivál keretein belül a Hybridartspace Fresh Meat című kiállításán valósult meg, valamint 2021-ben a II. Nemzetközi Fotográfiai Szalon kiállításán a Műcsarnokban. A kiállítások ideje alatt az installáció folyamatosan változik, ahogyan a növények elhalnak a zárt fóliákban, míg a végére egy monokróm egységet alkotnak. 2018-tól művészeti aktivitásomban az ökológiai témák mellett újra a magánéletem került fókuszba: a termékenység, a női szerepkörök és az anyává válás körüli kérdések és életesemények ihlették a Méhednek gyümölcse című sorozatot. A testkép változása nagyon meghatározó ebben az időszakban és ezt az állapotot ‘öntestképekben’ és testlenyomatokban őriztem meg. A már jól ismert, de folyamatosan változó testben és egy új szerepben a téma feldolgozása egy belső önvizsgáló folyamattá vált. Ez az új perspktíva minden korábban ismert és természetesnek tűnő köteléket, kapcsolatot és családi történetet új megvilágításba helyezett. Jelenleg és a jövőben is szeretnék ezzel a személyes témával foglalkozni, amelyet új távlatokból fogok vizsgálni és feldolgozni.